søndag 13. mars 2011

Ørneskjulet til Terje Sylte 12 mars

Det var med spenning vi igjen oppsøkte ørneskjulet til Terje Sylte. Vi var der i februar, og med ett fantastiskt fint vær, var det kun en ung kongørn som var nede.
Denne gangen skulle det bli helt annerledes. Vi fikk første ørna klokken 07.20, og siden det var det ørn hele tiden i 3-4 timer. Opptil 6 ørner på en gang var nede, og etter å ha sett igjennom over 1000 bilder, kan jeg med sikkerhet fastslå at det var minst 8 forskjellige ørner der.
Det største inntrykket fikk jeg allerede klokken 08.20, da en stor havørn gjorde en U-sving ca 2 meter i fra oss i skjulet. Akkurat det øyeblikket har brent seg inn i tinningen min. I det samme ørnen hadde landet snudde jeg meg mot Amund med store øyne, og akkurat det samme gjorde han mot meg. Der og da viste vi at dette ville bli en minnerik dag :-)
Denne ørna brukte ca 3 timer på å dra med seg dette rådyret over 5 meter bort.
Havørn i positur samtidig som et lite solglimt kom :-)
Her er en som har funnet kjøtt som han sikkert ikke tror de andre har fått med seg. Ser sånn ut i uttrykket i ansiktet :-)
"Hva var det jeg sa!!! Vi skulle dratt på Burger King... Er mindre kø der!!!!
Inn for landing

Slåsskamp

Det var mange slåsskamper
Også en kongørn var innom på morgenkvisten
Smil
Portrett
Take away
Ravn var det også mye av 
Dramatiskt bilde

Har så langt ikke funnet og lagt ut de skarpeste bildene, men bilder jeg føler lager en egen liten historie for meg.
Vil etter hvert som jeg har godt igjennom alle bildene kanskje oppdatere denne litt. 
Det vil i alle fall komme bilder inn i albumet mitt "rovfugl" etter hvert.
Har du ennå ikke vært i skjulet til :
http://terjesylte.blogspot.com/

4 kommentarer:

  1. Kjekt at dere fikk ned kongeørn også :)

    SvarSlett
  2. Ja, mente at den hadde vært der, men måtte se over bildene for å være sikker. Var så mye ørn at man ikke viste helt hvor man skulle sikte med objektivet :-)

    SvarSlett
  3. Flott opplevelse Roger .. flotte bilder , spes det med take away :)

    SvarSlett