lørdag 26. mars 2011

Grågåsa er tilbake

Vet ikke om vi skal se på det som et vårtegn :-) Det er nå ca 3 uker siden jeg observerte første grågåsa på Aukra, og jeg lurer på om de angrer de ikke ble litt lengre:-)



På en liten biltur idag kom denne ørna flygende bare ett par meter over veien forann oss. Jeg stoppet og kikket på den, og med det samme den begynte å lette, så kom jeg på at jeg hadde fotoapparatet liggende i pasasjersetet :-) Rakk vel akkurat å knipse et halvdårligt bilde av den når den passerte :-)
En liten tur på Smågevatnet, og der var noen ender og noen svaner. De oppholdt seg dessverre litt for langt unna til å få gode bilder, men liker likevel fargene på disse endene i flukt.

5 kommentarer:

  1. Ja nå er våren her selv om det snør. Mange gode observasjoner du har gjort. Så tjelden inni snøbygen i dag. Men de er tøffe så de tåler det vel. Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Fine og vårlige bilder,..likte veldig godt grågåsa i snøen. Gleder meg til de dukker opp her også :)

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  3. Alltid moro å se flere arter på samme tur. Studerte fluktbildet ditt av endene og mener at den første er en Stjertand hann som jeg forøvrig aldri har sett før. Ha en god uke.

    SvarSlett
  4. Hei Øyvind!
    Har faktisk studert fugleboka mi anngående den anda, og ikke funnet helt ut hva det kan være for en variant. Arti om det er Stjertand. Vil prøve å snike meg til noen bedre bilder av disse nå når jeg vet hvor de holder til. da slipper jeg å gå meg på dem, slik at de letter med en gang.

    SvarSlett